Alla inlägg under januari 2016

Av A B - 13 januari 2016 15:41

Många i min omgivning tjatar och har gjort länge att jag ska sträcka på ryggen och fälla bak axlarna. Svårt att göra när man då framhäver något som man försöker dölja. Genom att böja på ryggen, luta fram axlarna och använda binder är mitt sätt att försöka gömma något som jag inte vill ha. Så jag får svara att jag stolt gärna sträcker på mig så fort mastektomin är gjord. Både jag och min rygg skulle uppskatta både mastektomi och slippa använda binder. 3 år av binderanvändande och desto fler av böjd rygg börjar kännas av.

Wellcome to the life of a transman! :P

Av A B - 2 januari 2016 20:44

Idag blev det en transträff. Var ett tag sen sist så det var nice. Vi var 5 grabbar och 1 tjej. En grabb som jag inte träffat innan var med. Kul med lite nytt folk. Idag blev det lite snack om hur vi ser på våra röster och hur de andra i gruppen ser på dem. Vi snackade även om offentliga toaletter. Alltid skönt att prata av sig lite och höra de andras synvinklar på saker och ting. Ska bli kul att följa de andras resor tillsammans med min egen. Gäller att fota och spela in audio för att kunna se skillnad längre fram. Lätt att man missar utvecklingen annars och blir fartblind.

Av A B - 1 januari 2016 22:11

För ett tag sedan fick jag frågan att hänga med en nyfunnen polare, även han transman, på ett evenemang. Jag kände mig så töntig, för där stod jag framför spegeln och försökte vara så manlig som möjligt. Från början skulle en tjejkompis till honom följa med och det fick min puls att gå upp, på ett not good way. Hur skulle hon se på mig? Som tur var blev det bara jag och min polare. Jag är inte redo att vara transman framför en ciskvinna helt enkelt. Jag vet vekligen inte hur jag ska bete mig runt dem helt enkelt.

Ovido - Quiz & Flashcards