Alla inlägg under mars 2016

Av A B - 31 mars 2016 17:06

Fick precis remiss för en undersökning inför mastektomi. Det är hos hand- & plastik på US i Linköping. Får se hur det mötet går. Allt går sakta men framåt.

Av A B - 24 mars 2016 22:53

"Who is that girl I see, staring straight back at me? Why is my reflection someone I don't know? Somehow I cannot hide
who I am, though I've tried.
When will my reflection show, who I am, inside"

Av A B - 22 mars 2016 12:35

Nu har mina yngre kolleger "gått ihop" känns det som och börjat använda manliga pronomen. Känns nice. Nu är det bara de äldre kvar, men det går framåt även där.

Av A B - 22 mars 2016 09:40

Idag var jag nere och tog blodprover på vårdcentralen inför mötet med Endokrinologen. Beställningen hade inte blivit inlagd så undersköterskan fick ringa och be dem göra en lägga in den. De prover som togs var testosteron, prolaktin, blodstatus, lipidstatus, TSH, IGF1. Kan tänkas ha missat att nämna någon analys, men detta är basen. Nu är det två veckor kvar till mötet. Får vi se hur det går.

Av A B - 17 mars 2016 08:20

Igår fick jag brev från hand- & plastik där de berättar att de har fått remissen från trans-teamet. De säger att enligt vårdgarantin ska jag få medicinsk bedömning inom 3 månader. Får se hur det blir med den saken.

Av A B - 11 mars 2016 15:38

Legat hemma nu i tre dagar på grund av förkylning och ont i halsen. Ryggen har jublat. Det är inte ofta den slipper bära binder i dryga 3 dygn. Det positiva med att vara förkyld är att man blir grötig i huvudet. Har haft det rätt bra i tre dagar. Ingen ångest, inga jobbiga tankar, inga komplex. Tjoho för förkylning!

Av A B - 8 mars 2016 21:27

Nu är det inte långt kvar till saker och ting börjar hända. Fick remissen till endokrinologen idag. Ska dit i början på april, om en knapp månad. Ska bli skönt att äntligen få börja omforma mitt liv. Börja få pusselbitar att hamna på plats. Det kommer ta tid att lägga pusslet, det är många bitar men till slut ligger alla bitar på rätt plats. Till slut är pusslet lagt. Ett konstverk att beskåda och ett arbete att minnas.

Av A B - 5 mars 2016 10:25

Idag har jag roat mig med att gå igenom min garderob. Denna gång blev det fokus på tröjor och T-shirts. Det blev att lägga undan tröjor där min hydda är väldigt framträdande. Kvar blev de torso-beklädande klädesplagg som gömmer mina bröst på bästa sätt. Denna kasse ska tas fram igen när mastektomin är gjord. Fortsättning följer.

Ovido - Quiz & Flashcards