Alla inlägg under april 2015

Av A B - 7 april 2015 08:00

Om jag skulle ha ett maskulint ansikte med skägg, en kropp utan höfter,lår,rumpa och bröst, då skulle jag under denna årstid klä mig i mössa,keps, jeans, sneakers, någon snygg (V-ringad) T-shirt, linne, skjorta, luvtröja. Men nu är det inte så här jag ser ut ju...mitt utseende gör att jag ser väldigt töntig ut. Jag har insett att jag borde försöka hitta en medelväg som jag nämnde i mitt senaste inlägg om kläder. Jag måste försöka hitta ett sätt att klä mig där jag känner mig som mig, där jag kan försöka få bort mina former. Lättare sagt än gjort. Men jag måste försöka. Jag måste få bli jag. För min skull och för att få bli behandlad mer så som jag borde bli behandlad.


Låt mig se, jag använder sneakers nu så där är inget att ändra. Byxor, ja jävlar, suck. Att testa byxor är ett helvete. Tänk dig att gå in på en herravdelning och försöka hitta byxor till någon som är relativt kort (170 cm), har värdens röv och lår, eh hallå, inte det lättaste precis. Något jag gärna undviker. Här finns lite att jobba på om man säger så. Sen har vi underkläder ja...vell...just nu använder jag kvinnliga sådana framförallt för att jag har bara skitigt i det. Men, det handlar även om att när det kommer till kallingar så är jag en boxershortskille (tighta). Problemet blir att de rullar upp på mina feta lår, varken bekvämt eller snyggt genom byxorna. Här finns lite att fundera på. Jag gillar att ha en snygg kant på underkläderna som sticker upp åvanför byxlinningen. Detta går i alla fall att få även med kvinnliga underkläder, alltid något.


Stannar nog där, räcker med hemläxa för den här veckan, haha.

Av A B - 6 april 2015 08:00

Som jag skrev igår så har jag ett runt ansikte med kvinnliga/barnsliga drag. Jag gillar kepsar och mössor men så fort jag tar på mig dem så ser jag så jävla dum ut. Det gör mig inte manlig precis. Jag ser astöntig ut. Och inte bara det, jag ser mycket yngre ut, inget jag eftersträvar precis. Jag är 30, jag vill se manlig ut, bli behandlad som en vuxen. Inte se ut som 15 och bli behandlad därefter. Kepsar är värst, tyvärr. Jag hoppas att jag någon gång i framtiden kommer kunna se bra ut i keps. Detta gör att min stil ändras helt mot vad som är jag. Jag ser töntig ut, det är inte så jag känner mig. Det gör mig frustrerad. Att jag ser dum ut i mössa har jag börjat släppa, det är alltid något. Men jag ser fortfarande ung ut så fort jag tar på mig en mössa. Gå in på systemet utan mössa - behöver inte visa leg. Går in på systemet med mössa - behöver visa leg. Undra om jag någonsin kommer kunna använda en bandana utan att se skitdum ut? Den som väntar får se...

Av A B - 5 april 2015 10:00

Som jag skrev i mitt fösta inlägg är jag en perfektionist i mycket. Jag vill kunna saker för att göra dem, jag vill se bra ut för att använda ett klädesplagg. Ser jag inte bra ut i ett klädesplagg så använder jag det inte. Så enkelt är det. Så många gånger tar jag på mig kläder för att jag får på mig dem, inte för att jag gillar dem. Detta är något jag måste tänka på och försöka förändra. Jag vill bli mer jag, självklart. Där kommer även mitt utseende in. Men det är inte så lätt. Jag är en "chubby guy" om man säger så. Jag har höfter, lår, rumpa och bröst. Jag har ett runt ansikte med kvinnliga/barnsliga drag. Detta gör att jag inte passar i allt jag tar på mig. Ser jag inte bra ut i det så skiter jag att använda det. Så enkelt är det. Måste börja ändra på detta, hitta en medelväg...

Av A B - 5 april 2015 07:22

I höstas var jag rätt nere och behövde motivation. Av en slump snubblade jag över en annons om en föreläsning om en ftm (female to male). Jag var väldigt tveksam om jag skulle våga åka men nu i efterhand är jag väldigt tacksam. Det var helt enkelt startskottet. Att sitta och lyssna på André som killen heter var sjukt motiverande och gav mig motivation och energi att fortsätta framåt. Något som jag verkligen behövde. Jag köpte hans bok och den ligger framme på bordet som en motivation och en påminnelse. En påminnelse att fortsätta kämpa och sträva framåt. En påminnelse om att en dag kommer förhoppningsvis allt att kännas och vara som det ska. Ta och kolla in den här hemsidan. Har ni inte sett videon eller läst boken, gör det! Det är en motivation som är i denna situation och det är en bra bok för er andra att läsa för att få en förståelse. Helt enkelt, läs boken! 


http://anordinaryboy.net/


Ni kan exempelvis hitta boken på Adlibris.

http://www.adlibris.com/se/bok/an-ordinary-boy-9789163726910

Av A B - 4 april 2015 19:00

Jag har kollat på en serie som heter "My Transexual Summer". Det finns en kille där som heter Fox och är 30 år gammal när serien spelades in. Jag kan relatera till honom när det gäller det han säger att han tycket det är jobbigt att han är den killen av dessa tre grabbar som kommit kortast i sin transition. Han är 30 år gammal men ser inte ut som 30. Jag är i 30årsåldern och har inte börjat på testosteron så jag förstår honom precis. Jävligt frustrerande. Kolla på avsnittet så får ni ett hum om hur jag känner. Skillnaden är att han är ute som man, det är inte jag, inte fullt ut...

Av A B - 4 april 2015 14:37

Första gången jag köpe en binder var för 3 år sedan. Jag gick länge och mådde skit över mina bröst. Alla har sett mig som tjej och där och då var jag inte alls säker i mig själv. Det är mycket bättre nu, men självklart inte bra eftersom situationen är som den är. En man i en kvinnas kropp helt enkelt. Men hur som, tillbaka till bindern. Jag mådde skit inombords över mina bröst och började googla på binders. Gick länge och funderade på hur jag skulle göra. Till slut klarade jag det inte längre, det var bara att chansa och skicka efter en. Jag var skitnervös när den kom, hur skulle den sitta? Var väldigt spänd när jag öppnade paketet. Tog på mig bindern, tog på mig en tröja över, ställde mig framför spegeln. Modet skönk. Det såg inte bra ut, fan! Jag mådde skit men jag tvingade mig själv att gå ut med den på mig. Jag har använt den en gång. Även fast det såg skit ut kände jag mig bättre, jag hade vågat. Ett par månader senare chansade jag på ett nytt företag och en ny typ av binder. Den första var en som man drar åt med kardborreband i sidan. Den andra är en binder man drar över huvudet med tre lager tyg över bröstet. Den här funkade! Det här är den typ jag använder fortfarande. Jag är väldigt storbröstad så brösten försvann inte men det såg bättre ut och jag mådde bättre. Därefter tömde jag lägenheten på bh:ar men sparade träningstopparna.

Av A B - 4 april 2015 12:31

Just nu är det fullt upp i skolan, det kommer det vara länge, så det är bara att inse fakta. Jag måste helt enkelt ta hand om min situation även fast jag har mycket annat att göra. Nu var det ett bra tag sedan jag följde ftm-bloggar. Känner att det är dags att göra det igen nu när jag är igång med utredningen. Det var typ förra veckan som jag fick rumpan ur vagnen och började höra av mig till några ftms, ett mail, inget mer. Måste fortsätta med den kontakten i helgen, sätter upp det på måste-göra-listan.

Av A B - 3 april 2015 23:00

Låt mig fortsätta på förra inlägget. Anledningen till att jag börjar blogga nu, och inte när min transiton är klar, är att jag har börjat min utreding. Jag har träffat en kurator 3 gånger som tillhör utredningsteamet. Hon har frågat mig om jag har någon som jag ventilerar min situation med, mitt svar var nej. Hon frågade om folk visste, svaret var nej. Jag känner att gå igenom detta själv är väldigt fristrerande. Det är därför jag börjar blogga om min situation nu, inte när jag är klar. Jag måste få skriva av mig, jag måste få ventilera min situation, jag kommer inte att må bra annars, måste få göra mig av med lite energi. Just nu går väldigt mycket tid åt till att tänka på "min situation", jag hoppas att detta ska ändras nu när jag börjar blogga om det. 

Ovido - Quiz & Flashcards