Alla inlägg den 30 april 2016

Av A B - 30 april 2016 23:48

Under de senaste veckorna har ett gäng spelat in en kortfilm under temat transsexuell. Jag har skrivit om filmen i ett annat inlägg. Ikväll fick vi som varit delaktiga möjligheten att se den för första gången. Riktigt bra gjort! Så jäkla stolt över alla som varit med! Strongt gjort av vissa där detta temat ligger dem väldigt nära och där kroppsdysforin skjuter i taket. Många agerar framför kameran för första gången. Fan va stolt man är över sina polare. Bra gjort!

Filmen kommer tävla i FRAME som är Sörmlands uttagning till Novemberfestivalen. Filmen kommer visas på Biostaden i Nyköping 21 maj.

Lutar åt att jag inte kan följa med. Jobbar tyvärr natt då. That is life.

Av A B - 30 april 2016 13:24

Jag och 3 polare gick för att ta en öl igår på krogen, yngsta 28 äldsta 30. Alla fick visa leg. Har nu börjat inse att visa leg är bra, då blir jag sedd som ung kille och inte som vuxen kvinna. Det är de två alternativen jag har att välja på just nu. Då väljer jag härmed stolt alternativ nummer 1!

Just nu visar jag leg på systemet, på krogen och för att köpa sigaretter. Min nya verklighet.

Av A B - 30 april 2016 13:18

The awkward moment när man träffar på en klasskamrat ifrån gymnasiet på stan. Har inte sett honom sen vi gick ur skolan. Hur beter man sig mot folk från förr? Det har ju hänt en hel del sedan dess. Inte tillräckligt, men ändå en hel del. Känner att det är pinsamt när folk från förr känner igen mig. Har hänt ett par gånger nu. Detta är dock första gången sedan jag började på testosteron. Jag måste komma på ett bra sätt att lösa denna typ av situationer. För detta var konstigt.

Ovido - Quiz & Flashcards