Alla inlägg under april 2016

Av A B - 5 april 2016 08:42

Igår den 4/4-16 kl 10 fick jag min första testosteronspruta. Viktigt att man ger sprutan långsamt och det var undersköterskan noga med, kändes som om jag låg på britsen i en evighet. Man ska även variera mellan höger och vänster skinka. Eftersom jag har ett fiskpinneminne tar jag mig friheten att skriva att denna gång togs sprutan i höger skinka. Under tiden som jag fick sprutan drog det i ryggen, var beredd på att det kunde varit värre. Innan jag fick sprutan sa undersköterskan att eftersom innehållet är fettemulgerande kan man få som små proppar som kunde gå och sätta sig i lungorna och ge rethosta medan man fick sprutan. Hon sa att detta var väldigt ovanligt, hon hade varit med om 1 fall av 100. Jag slapp att uppleva detta, mycket trevligt. Jag kände som ett lugn efter jag fått sprutan. Skön känsla. Jag sa komma tillbaka om 6 veckor och få nästa spruta. Sedan var det lite olika bud om hag skulle komma tillbaka efter ytterligare 6 veckor eller 12 veckor, lär jag få reda på när det är dags.

Av A B - 5 april 2016 08:23

Igår på morgonen var jag och gjorde min första bentäthetsmätning. Man mäter tätheten i höfterna och i ländryggen. Höfterna låg precis på medelvärdet medan ländryggen låg en bra bit över. Ser bra ut. Detta är viktigt att göra eftersom hormonförändringen i kroppen kommer påverka benstommen negativt.

Ovido - Quiz & Flashcards